A Z-generáció tagjai között leginkább az 1995 és 2010 között születetteket értjük. Ők azok, akik már radikálisan eltérő környezetben nőttek fel az őket megelőző, Y-generációhoz képest.
Hiszen amíg utóbbi csoport megtanulta, hogyan kell az új digitális világban érvényesülni és használni a különféle eszközöket, addig ők valósággal beleszülettek ebbe a modern világba. Nem véletlenül kapták majdnem az iGeneráció, vagy a NetGeneráció nevet sem.
Ez pedig azt jelenti, hogy az életfelfogás is teljesen más. Nem feltétlen jobb vagy rosszabb, csak más. Eltérő kulturális térben való szocializálódás, változó igények és jövőbeli célok. Nem véletlen, hogy a “hagyományos iskola” is nehezebb számukra. De ez nem azt jelenti, hogy ne szeretnének tanulni. Sőt! Az interaktív, érdekes oktatóanyagokért például ölni tudnának.
A régi vágású úriembereknek talán furcsa lehet néhány politikai, társadalmi meggyőződés is. A Z-generáció tagjai viszont előszeretettel aktivizálják magukat olyan ügyek mellett, amiben hisznek. Mint például a klímaváltozás, vagy az innovatív oktatási rendszer. Ezek a tulajdonságok ugyanis szintén a Z-generáció jellemzői közé tartoznak.
Mindezek a változó jellemzők és személyes preferenciák a pénzügyi tudatosságot is erősen érintik. Amíg a korábbi generációk jellemzően küszködnek a megtakarításokkal, elutasítják a befektetési formákat, kizárólag a készpénzben hisznek, addig a Z-generáció tagjai nagyon nyitottak a pénzügyi tudatosságuk fejlesztésére. Ez szinte a személyiségük része.
A Z-generáció tagjai előszeretettel használják az okostelefont fizetésre, az elektronikus megoldásokat. Szeretik a minél egyszerűbb, gyors lehetőségeket. Vagy éppen az online, beváltható kuponokat. A folyamatos újításokat, innovációkat.
A fiataloknak és elsősorban Z-generációnak szóló Raiffeisen YELLOO-számlacsomagnak nulla forintos a havidíja. Pénzügyeidet pedig online intézheted, és természetesen a telefonoddal is fizethetsz!