2021. január 1-től igényelhető a lakásfelújítási támogatás, melynek keretein belül az állam maximum 3 millió Ft-ot átvállal a legalább egy gyereket nevelő családoktól. A támogatás több feltételhez kötött, és számos dologra érdemes odafigyelni az igényléskor.
Cikk sorozatunkban ezeket járjuk körbe, harmadik cikkünkben azt, hogy mire kell figyelni az alkalmazott szakemberek és a számlák esetében.
A támogatás folyósításának egyik fontos feltétele, hogy a benyújtott számláknak 50%-ban kell tartalmazniuk az anyagköltséget, és 50%-ban a munkadíjat. A felújítás összköltségét tehát felezni kell, ez pedig maximum 3.000.000 Ft lehet. A támogatás pedig a lakáson végzett építési tevékenységek befejezését és a számlák kifizetését követő 60 napon belül, de legkésőbb 2022. december 31-ig igényelhető.
Ami a számlákat illeti: a felújításról szóló 2021. január 1-jét követően kiállított, ÁFÁ-s számláknak saját névre kell szólniuk, fontos azonban, hogy az 5%-os ÁFÁ-s számlák nem megfelelőek az igénylés során.
A felújítást végző szakemberrel vagy vállalkozással minden esetben írásos megállapodást kell kötni, ehhez a MÁK oldaláról letölthető egy sablon.
Fontos továbbá, hogy a felújítást végző szakember nem lehet rokon, közeli hozzátartozó vagy élettárs. Ugyanez a helyzet abban az esetben is, ha egy céggel szeretnénk végeztetni a kivitelezési munkálatokat: az igénylő, annak rokona, közeli hozzátartozója vagy élettársa nem lehet a cégnek az alkalmazottja, vezetője vagy tagja.
A számlák elszámolása kapcsán érdemes kiemelni, hogy egy számla csak egyszer nyújtható be. Tehát lakásfelújítási támogatásnál nem számolhatók el azok a költségek, amelyeket Falusi CSOK igénylése során egyszer már elszámolt az igénylő – ugyanez igaz akkor is, ha a lakásfelújítási támogatás igénylése előbb történt meg.
A számlákat folyamatosan gyűjteni kell, majd igényléskor be kell őket szkennelni és csatolni a támogatási kérelemhez. Mindezek mellett pedig egy összesítést is készíteni kell: egy táblázatba fel kell vezetni tételesen az összes költséget és kiadást. Erre egy minta szintén megtalálható az Államkincstár oldalán. A harmadik fontos csatolni való az igazolások a számlák kiegyenlítéséről. Ez lehet átutalási megbízás, netbankos jóváhagyás vagy egy írásos igazolás arról, hogy a vállalkozó a munkadíjat átvette, a költségekkel elszámoltak.
Az Otthonfelújtási Támogatásról bővebben itt olvashat.
Ha a megvalósításhoz segítségre van szüksége, válassza a Raiffeisen Személyi Kölcsönt, az Otthonfelújítási kamattámogatott kölcsönt vagy a szabad felhasználású Babaváró kölcsönt! Látogasson el weboldalunkra, és tudjon meg többet!
A cikkben szereplő Otthonfelújítási Támogatás és az Otthonfelújítási Kölcsön kamattámogatása Magyarország Kormánya által nyújtott támogatás.