• Főoldal
  • Lakberendezés
  • Lakásfelújítás
  • Lakásvásárlás
  • Pénzügyi tudatosság
  • Bankkalauz
  • Lakásfelújítás
  • Lakberendezés
  • Lakásvásárlás

Elállás és panasz

  • Kezdőoldal
  • Pénzügyi tudatosság
  • Elállás és panasz
2023.12.05.
Spórolási tippek 2022

„Segítség, visszavonnám az internetes vásárlásomat!”

 

Az ünnepek előtt és alatt számos webáruházban válogathatunk kedvünkre az akciós ajánlatok között – de mi a teendő, ha a vásárolt tárgy vagy szolgáltatás mégsem nyerte el a tetszésünket? Valóban visszakaphatjuk a pénzünket?

Az online vásárlások esetében sajnos gyakori, hogy a kézhezvételkor jövünk rá: a megvásárolt termék nem éppen olyan, mint amilyennek elképzeltük. Mivel a webáruházas vásárlás nem a vállalkozás üzletében, telephelyén vagy székhelyén zajlik, a hagyományostól eltérő értékesítési módszernek minősül. Ennek megfelelően a vásárló élhet az elállás jogával.

Mit takar az elállás?

Ha megbántuk netes vásárlásunkat, a szerződés megkötése után 14 napon belül elállhatunk a szerződéstől. Szolgáltatás esetén ez a szerződés megkötését követő 14 nap, termék esetében a kézhezvételtől számított 14 nap.

Valóban visszakaphatom a pénzem?

Amennyiben a vevő az említett határidő előtt, igazolható módon jelezte elállási szándékát a vállalkozás felé, indoklásra sincs szükség, a cég köteles tudomásul venni azt. A legcélravezetőbb eszköz egy erről szóló tájékoztató e-mail lehet, amit a bolt számára küldünk, az általuk vásárláskor kötelezően megadott elérhetőségre. Ezt követően az eladónak a teljes vételárat vissza kell fizetnie az ügyfél részére.

Fontos!

A visszafizetés kötelezettsége csupán a vételárra vonatkozik, a felmerülő szállítási költségek jellemzően a vevőt terhelik, ezért nem téríthetők vissza.

Mit tehetek, ha a fizetés során merültek fel problémáim?

Amennyiben egy internetes fizetés során merültek fel aggályaink, és bizonyítható, hogy nem a vállalkozónál volt a hiba, keressük fel pénzügyi szolgáltatónkat! A legtöbb online fizetéssel kapcsolatos kérdés egy egyszerű ügyfélszolgálati bejelentést követően megoldódik, azonban, ha pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos panasszal élnénk, írásban vagy szóban (akár személyesen, akár telefonon) kell ezt megtenni.

A hitelszerződéstől is elállhatok?

Igen! Amennyiben a hitel folyósítása még nem történt meg – a szerződéskötés utáni 14 napon belül indokolás nélkül elállhatunk a hitelszerződéstől. Az elállás a hitelhez kapcsolódó pl. biztosítási vagy egyéb szolgáltatásra vonatkozó szerződést is felbontja.

Mit tehetek, ha már folyósították a hitelem?

Ha a hitelt már folyósították, a hitelszerződés 14 napon belül akkor is díjmentesen felmondható. Ilyenkor a hitel összegét legkésőbb 30 napon belül, az adott időszakra megállapított időarányos hitelkamattal együtt vissza kell fizetnünk.

Hová fordulhatok, ha panaszom van?

Panasz, jogvita esetén az elsődleges cél, hogy próbáljuk megoldani azt a kereskedővel vagy (hitel esetén) a pénzügyi szolgáltatóval. Amennyiben nem járunk sikerrel, úgy bátran forduljunk az illetékes békéltető testülethez, mely ingyenes és gyors eljárásával segíthet megoldani jogvitánkat. Pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdésekben az MNB ügyfélszolgálata, valamint a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózata lehet segítségünkre.

Megosztás

Hasonló cikkek

Kiberbűnözők karácsonya

Zöld karácsony

megtakaritas_2

Megfontolt hitelfelvétel karácsonykor is – mire figyeljünk?

Legutóbbi bejegyzések

  • Kiberbűnözők karácsonya 2023.12.05.
  • Elállás és panasz 2023.12.05.
  • Zöld karácsony 2023.12.05.
  • Megfontolt hitelfelvétel karácsonykor is – mire figyeljünk? 2023.12.05.
  • Hitelből ajándékot? Tudnivalók a fogyasztási hitelekről 2023.12.05.

Tájékoztatás

Raiffeisen Személyi Kölcsön THM: 14,8% – 24,9%

A THM-ek meghatározása a 2023.04.18-án aktuális feltételek, a hatályos jogszabályok, 3 000 000 Ft kölcsönösszeg, 5 éves futamidő, a 14,8% THM az Aktív számlahasználat és jövedelem450 kedvezmény, a 24,9% THM a kamatkedvezmény nélküli konstrukció figyelembevételével történt. A Raiffeisen Személyi Kölcsönre vonatkozó aktuális feltételek és a hirdetett jóváírás akció, illetve kedvezmények részletes feltételei a mindenkor hatályos lakossági Fedezetlen Hitelek Kondíciós Listában, a Lakossági Üzletszabályzatban és az Általános Üzleti Feltételekben találhatóak meg.

A Bank a kondíciók változtatásának és az akció visszavonásának jogát fenntartja.

 

Raiffeisen Lakáshitelek THM: 7,60% – 8,46%

A kölcsön kifizetéséhez a fedezetként felajánlott ingatlan(ok)ra vagyonbiztosítás megkötése szükséges.
A THM értékek kiszámítása a 2023. december 1-én érvényes kondíciók alapján, továbbá 12 000 000 Ft hitelösszeg, 10 éves futamidő végéig fix (MindigFIX 10) termék esetén 10 éves futamidő és a 10 éves kamatperiódusú kölcsön esetén 20 éves futamidő és egy ingatlanfedezet bevonása mellett történtek. Az elsődlegességi kamatkedvezmény nem vehető igénybe, ha az Adós a Kondíciós Listában meghatározott bankszámlával rendelkezik. A legalacsonyabb THM kiszámítása a 10 éves kamatperiódusra rögzített kamatozású kölcsön, 20 éves futamidő és a maximális kedvezmények igénybevétele – elsődlegességi, jövedelem, alacsony finanszírozási kedvezmények- alapján történt.

Jelenlegi lakáshitel THM sáv: 7,60% – 8,46%

Jelenlegi lakáshitel kamat: 7,35% – 8,15%

A THM meghatározása az aktuális feltételek és hatályos jogszabályok figyelembevételével történt, a feltételek változása esetén a THM mértéke módosulhat. A THM mutató értéke nem tükrözi a hitel kamatkockázatát.

További feltételek a lakáshitelekre a mindenkor hatályos Raiffeisen Lakáshitel és Raiffeisen Személyi Kölcsön Ingatlanfedezettel Hitelek I. Kondíciós Listában, Lakossági Üzletszabályzatban és az Általános Üzleti Feltételekben.

Raiffeisen Személyi Kölcsön Ingatlanfedezettel Hitelek I. Kondíciós Lista: Hitelek I (raiffeisen.hu)

Lakossági Üzletszabályzat Lakossági Üzletszabályzat – Raiffeisen BANK

Általános Üzleti Feltételek Általános Üzleti Feltételek – Raiffeisen BANK

  • Adatkezelés

  • Raiffeisen Youtube
  • Raiffeisen LinkedIn
  • Raiffeisen Facebook
Copyright 2023 © Minden jog fenntartva.